Prestasi Pukki Terus Mengecewakan

Norwich City telah mengalami nasib malang sekali lagi apabila mencatatkan penyingkiran kelima dari Liga Perdana Inggeris.

Empat gol oleh Michail Antonio memastikan West Ham untuk menang 4-0 di Carrow Road pada hari Sabtu.

Kekalahan ketujuh berturut-turut untuk pasukan Daniel Farke itu kerana kerapuhan pertahanan mereka yang berterusan dibantai oleh Antonio.

Norwich kini berada 13 mata dari zon selamat dengan hanya tinggal baki tiga perlawanan, yang bermaksud mereka sah tersingkir ke Liga Championship – semusim selepas mereka mara tahun lalu.

The Canaries sudah telah terbiasa dengan degradasi di era Liga Perdana Inggeris, turun pangkat empat kali sebelumnya iaitu pada 1995, 2005, 2014 dan 2016.

Norwich kalah kesemua perlawanan mereka sejak liga bersambung semula. Prestasi yang sangat berbeza dengan apa yang berlaku pada awal musim ini.

Farke menyatakan:

“Kami mahu membuktikan kami mampu mengatasi cabaran ini, namun hasilnya tetap mengec3wakan.”

“Sejak hari pertama selepas promosi, peluang kami untuk bertahan mungkin 5 peratus sehingga dalam 19 dari 20 kes anda akan turun liga.”

“Sekiranya anda bernasib baik dan tidak mengalami kec3deraan maka anda berpeluang untuk terus kekal.”

Norwich membuka musim ini dengan kekalahan 4-1 di tangan pasukan juara – Liverpool. Namun mereka juga antara penentu nasib kejuaraan City yang hancur selepas mengejutkan pasukan tersebut.

Farke berdepan dengan banyak halangan termasuk keputusan Norwich untuk tidak membelanjakan banyak wang bagi mendapatkan pemain baharu pada pra musim.

Namun mereka berjaya mendapatkan prestasi luar biasa dengan prestasi luar biasa daripada pemain seperti Teemu Pukki.

Sejak Teemu Pukki kemarau gol, Norwich terus menuju ke lembah penyingkiran.

Namun beberapa pemain mereka seperti Todd Cantwell, Buendia dan Max Aarons antara nama yang dijangka akan menjadi buruan kelab EPL.

Kemenangan kedua West Ham dalam empat perlawanan terakhir mereka adalah peningkatan yang luar biasa untuk pasukan tersebut.

Pasukan bimbingan David Moyes berada enam mata dari zon penyingkiran. Mereka berharap prestasi ini dapat dikekalkan untuk memastikan mereka terus berada dalam Liga Perdana Inggeris pada musim hadapan.