Bukan salah Mereka — Mora

Pengendali Johor Darul Ta’zim (JDT), Benjamin Mora tampak enggan pan!k selepas barisan pemainnya berg3lut untuk mencipta kemenangan tipis 1-0 menewaskan Kuching FA pada aksi pusingan 16 kalah mat! di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, semalam.

Bagi Mora, dalam permainan ada pasang surut dan tidak boleh salahkan pemain walaupun mereka sudah memberi yang terbaik apabila kerap mengg3mpur benteng anak didik Akira Higashiyama namun hanya bola tidak men3rjah jaring.

Saya tidak dapat mengira peluang yang kami ada untuk jaringkan gol kerana dalam permainan bola sepak adalah menjaringkan gol. Jika tidak jaringkan gol sudah tentu tidak akan menang. Kami sudah banyak menjaringkan gol sebelum ini, tapi malam ini (semalm) tidak menjadi.

Itulah bola sepak, ada ketika keg@galan menjaringkan gol akan menghantu! kami. Apa yang penting pemain saya beri yang terbaik dengan memperagakan aksi yang baik dengan melakukan s3rangan menerusi gerakan sayap kiri dan kanan dan s3rangan dari tengah.

Kami menguasai perlawanan dan beri t3kanan kepada pasukan lawan, Tapi kami tidak bernasib baik selepas gagal menterjemah setiap gerakan dengan jaringan dan setiap kali kami terlepas mencipta gol, pasukan lawan akan bertambah kuat dengan corak permainan s3rangan balas, katanya.

Mora menambah seandainya dalam tempoh 30 minit perlawanan barisan pemainnya mampu menjaringkan dua atau tiga gol, maka pemain akan lebih tenang beraksi berbanding hanya satu gol tatkala perlu bertungkus lumus menambah jaringan.

Apapun beliau tampak gembira apabila kapten skuad JDT, Hariss Harun kembali beraksi dalam perlawanan itu walaupun dimasukkan pada minit ke-60 dan pemain itu tampak memberi !mpak positif di posisi tengah.

Beliau berkata, Hariss perlu kembali mendapat rentak permainan selepas tersisih selama enam bulan akibat kec3deraan dan pastinya kehadiran pemain itu mampu menguatkan lagi posisi tengah untuk mengharungi saingan suku akhir men3ntang Kuala Lumpur, Khamis ini.

Mengulas mengenai pemain muda, Arif Aiman Mohd Hanifi yang menjaringkan gol kemenangan buat JDT, Mora menegaskan pemain berusia 18 tahun itu masih dalam proses untuk memantapkan lagi permainan dan perlukan lebih masa.

Arif masih lagi muda dan memliki bakat malah dari segi persembahan ada ketika dia bermain baik dan ada juga kurang memuaskan. Itu lumrah sebagai pemain muda dan tugas saya untuk memberi keyakinan kepadanya apabila diturunkan dalam kesebelasan utama, kata Mora